fredag 13 juli 2012

Sommarkänsla!

Semesterfirandet är i full blom och fisket balanserar mellan kust och ström. Vi har varit ute och prövat några olika ställen i jakten på kustöringen. Såg en spinnfiskare som tog en fin fisk på sydkusten, dock lyckades jag i vanlig ordning endast hitta näbbgäddor i skosnörestorlek. Jonas och Sigge hade varsit rejält påslag innan åska och blåst satte punkt för den kvällen. Jag har varit runt och kollat bäckar och åar i trakten av mitt sommarställe. Jag var lite skeptisk till en början och mätte temperaturen på några ställen. Blev förvånad över att temperaturen endast låg mellan 16-18 grader, klart fiskbart enligt mitt tycke. Såg också flertalet riktigt fina öringar som åt alltifrån gräshoppor till jungfrusländor. Jag hade för avsikt att fiska tidigt på morgonen och var uppe i ottan vid ett par tillfällen. Dock hällregnade det båda gångerna så jag kröp slokörad tillbaka i sänghalmen. Hoppas nästa vecka bjuder på bättre väder och fortsatt låg vattentemp. Har sett en riktigt fin öring som står lite illa till och jag har utarbetat en plan som innefattar krypande, klättrande och eventuellt ett kast som inte finns att finna i någon facklitteratur. Ambitionen finns... Tills dess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar