onsdag 3 mars 2010

Nu kör vi!!




Den siste februari och äntligen är förutsättningarna sådana att fiske är möjligt. Ringer Martin och Anders och kollar deras status, Martin är trött och inte så fiskesugen, Anders tog det lugnt kvällen innan och är peppad för fiske. Ostlig ganska kraftig vind är ju aldrig drömförutsättningar här på västkusten men ej heller skäl att stanna hemma. Jag hämtar upp Anders vid 2 tiden och vi åker ut till lomma då jag vet att där är isfritt. Vi fiskar aktivt under några timmar utan någon som helst framgång. Dock är vi båda nöjda med att få lufta grejorna och att fisket äntligen kommit igång. Nu dröjer det inte så länge mellan turerna då våren har kommit för att stanna. Om jag får bestämma dvs. Må väl alla ses snart..

1 kommentar:

  1. Harligt att se att ni kommit igang kamrater!
    Aven om jag maste erkanna att jag inte ar sjukt avis annu... Isfritt ar ord som liksom inte riktigt faller pa plats i hjarnan har nere :) Idag ar det 27 grader i Queenstown och cicadorna spelar for fullt.
    Ang. Nappindikator:
    Jag kor med upphangare. Dvs en stor torris o nymfen bunden i krokbojen pa denne. Jag nojer mig med tva flugor medans endel har tva nymfer av olika tyngder under torrisen. Lev val sa syns vi vart det lider!
    /Jonas

    SvaraRadera