torsdag 23 april 2009

Var e vattnet??


Idag var jag ute i det fantastiska vädret för att pröva lyckan och för att sola näsan lite. Synen som mötte mig när jag kom ner till vattnet var allt annat än angenäm. Stenreven vilka brukar tjänstgöra som ståndplatser åt öringen låg torrlagda insvepta i vissen tång. Nog har man upplevt lågvatten men detta var något av det värsta jag skådat i min långa fiskekarriär. Jag provade trots detta fenomen att fiska av viken under ett par timmars tid helt utan känningar. Dock så njöt jag av solens värmande strålar och det faktum att jag använde andasvadare utan att frysa. Såg inga näbbisar vilket ger lite hopp inför helgen åtminstone. Hoppas vattnet kommer tillbaka snart så att man kan fiska några gånger till innan man tvingas lägga spöt på hyllan för denna säsongen. Ses snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar