torsdag 12 januari 2012

Chansartat!

Vad gör man när man är ledig och fiskesugen om det blåser styv sydvästlig kuling? De flesta förnuftiga människor stannar säkert hemma med en god bok, en kopp te eller dyl och inväntar bättre väder. I mitt fall då jag saknar både förnuft och gott omdöme så sätter man sig i bilen och kör till ostsidan. Sagt och gjort! Mycket riktigt så blåste det frånlandsvind när jag kom fram till Kivik, jag hade gjort beräkningen att kullarna vid marknadsplatsen skulle absorbera lite av vinden. Det var svårt till mycket svårt att kasta då det kom kastvindar från alla håll och kanter, det var förenat med direkt livsfara emellanåt. Jag gjorde ett digert försök men lyckades inte bedriva något vettigt fiske
. Tråkigt!! Det var fin färg och bra fart på vattnet och det doftade härligt av blåstång och salta böljor. Jag avslutade med att tappa kameran i vattnet varpå jag lyfte på hatten, tackade för mig och styrde kosan hemåt. Ses snart igen, tills dess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar