torsdag 19 januari 2012

Kort och konsist!

Hade lite tid över i förmiddags. Gav mig ut närområdet för att kasta av mig lite och få lite frisk luft i ansiktet. Utan större förhoppningar vadade jag ut i det höga vattnet och fiskade av ett fint parti. Det stramade till rejält efter bara några kast men vid mothugget var det tomt. Jag provade några olika mönster i hopp om att kunna få öringen att ta igen, men icke! Tyvärr så tickade klockan alldeles för fort och jag tvingades vända hemåt igen trots blodad tand. Det bådar gott så här i början av säsongen, har haft kontakt med fisk vid två av tre fisketillfällen på denna lokal, den gamla trogna viken i Limhamn. Flugan som föll öringen i smaken var en Magnus i orginalutförande. Tills nästa gång.... Värt att nämna: Min fiskekamrat Jonas är i skrivande stund på väg till Indien för att prova fisket i Himalayas källflöden. Ska bli intressant att följa hans äventyr på bloggen www.flyinfocus.se. Vi önskar honom lycklig resa och fortsätter jaga öringen i våra hemmavatten över tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar