söndag 21 mars 2010

Det var ta mig f..n på tiden!



Jag är i största allmänhet en ganska lugn och samlad person utan känslomässiga utbrott i endera riktning. När jag tittade på femdygnsprognosen för en stund sen så brast det för mig. Jag såg att temperaturen ska vara över nollan dygnet runt hela veckan och dessutom uppemot 10 grader på dagarna. Jag reste mig från soffan och sade några väl valda ord i ett glädjerus som knappt lagt sig än. Jag har varit ute kortare pass senaste veckan med genomfrusna lemmar som enda resultat. Dock har färgen på vattnet varit perfekt och vinden har varit väldigt medgörlig trots västlig eller nordvästlig riktning. Jag har två dagar denna veckan med möjlighet till fiske vilket jag troligtvis kommer att utnyttja. Jag hoppas att åtminstone få se eller känna något i linändan som kan liknas vid öring nästa gång jag ger mig ut. Tills dess Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar