torsdag 11 mars 2010

Känslan är tillbaka!



Jodå! Idag var jag ute och kände på temperaturen i den "svaga" sydvästliga vinden. 4 ms låter inte mycket om man sitter i tv soffan och en vacker meterolog från grannlandet förkunnar detta faktum. Mycket riktigt så var vinden svag till måttlig idag och låg på perfekt från sydväst. Jag körde ut till mitt favoritställe i limhamn i hopp om fiskbart vatten. Det låg fortfarande is i stora delar av viken men några hotspots var inte bara fiskbara utan såg riktigt giftiga ut. Jag fiskade fram och tillbaka längs ett tångbälte som skapar en knivskarp kant gentemot sandbottnen. Kast efter kast lades i olika vinklar och intagningshastigheten varierades enligt konstens alla regler. Jag fiskade med den rätta känslan i kroppen i ca 2 timmar utan något resultat förutom sönderfrusna fingrar. Som vi alla vet är två timmars havsöringsfiske inte mycket att skryta med då det kan vara långt mellan huggen. Men jag var tvungen att bryta pga köldstela fingrar och frusna lemmar. Svårt att tro mina ögon när jag tittar på klockan och ser att det är den 11 mars idag. Får hoppas att resten av säsongen blir något mildare. Men va f..n om andan faller på så sticker jag ut i morgon igen. Skitfiske på er alla... Ses snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar