söndag 1 januari 2012

Smygpremiär!

Jag kunde inte motstå frestelsen att åka ut och fiska idag. Förutsättningarna var oerhört trevliga med sydvästlig svag vind, 8 grader i luften och fin färg på vattnet. Efter tio minuters fiske stramade det till rejält i linan, bottennapp trodde jag. Stenen började röra på sig och gjorde två rejäla rusningar och lossnade därefter från Pppkroken. Jag såg aldrig fisken men vågar gissa att den höll måttet iaf. Jag hade glömt handskar och raggsockor hemma i premiäriverkoma vilket ledde till att jag fick avbryta fisket tidigare än beräknat. Jag hade dock ytterligare en känning innan jag packade ihop. Betyget för dagen blir med beröm godkänt, fluga för dagen Hindsholmsfluen som blivit något av en favorit på senare tid. Imorgon bär det av igen, får se vart det bär. Tills dess......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar