lördag 3 mars 2012

Fin miljö, dåliga förutsättningar!

Det blev inte riktigt som planerat i veckan som gick. Det var endast i onsdags som förutsättningar och läge bjöd på chans till fiske. Vädret var som gjort för en tur till sydkusten då vinden var svag västlig och graderna plus 8 till antalet. Jag körde ner till ett av mina absoluta favoritställen i söder Hörte ängar. Förhållandena såg verkligen optimala ut vid ankomst och det var med stor iver jag fumlade ihop min utrustning. Tyvärr så blev glädjen kortvarig då sikten i vattnet var ungefär densamma som i en tallrik ärtsoppa. Jag gjorde en timmes plikt i sörjan då vädret var fantastiskt och det var skönt att få kasta av sig ringrosten. Jag passerade att par andra lokaler på vägen och fastställde likvärdiga förhållanden även där. Det var gött att komma ut oavsett och jag hoppas få ett par timmar imorgon för nya friska tag... Tills dess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar