onsdag 11 mars 2009


Åkte ut vid lunchtid idag för att lufta mig i den måttliga nordvästan. Startade väster om badplatsen i Klagshamn så att vinden kom snett från vänster vilket är en fördel när man svingar flugspö. Mitt tredje kast blev mycket långt trots motvinden... Inte så konstigt! Runninglinan hade snärjt sig runt en vass flintasten och helt sonika skurits av. Därför flög klumpen obehindrat iväg och lämnade mig med ett fånigt leende på läpparna. Hade klumpen åtminstone varit flytande så hade den drivit tillbaka in till land!! Nu var den givetvis intermediate och försvann därmed i djupet. Upp till bilen och hämta ny rulle med en lite tåligare running line (använd inte flatbeam i närheten av flintastenar OBS! OBS!). Vinden var lite i kraftigaste laget så efter en timme beslöt jag mig för att försöka hitta lite lugnare vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar