lördag 28 mars 2009

Huggsexa!


Efter ett par minuters fiskande uppenbarade sig en plog strax bakom flugan och det stramade till hårt och distinkt i linan. En pigg och sprallig öring på omkring 50 strecket gjorde sitt bästa för att skaka sig loss från flugan, dock utan framgång. Snabb avkrokning och ut igen med den tilltufsade räkeflugan vilken slukades omgående av en hungrig öring i samma färg och form som den tidigare. En härlig start på dagen må jag säga! Jag kapade tafsen och skarvade på en ny fräsch 0.22 lina då den förra varit i alltför närgången kontakt med vassa flintastenar. Ett par drag i flugan och PANG!! En rejäl virvel uppenbarade sig och flugflinan kom flygande i luften och landade i ett nystan framför mina fötter. Vad f..n var det där? Tafsen hade gått av precis där jag skarvat den tidigare och jag var tvungen att sätta mig ner på en sten och andas djupt. Mer än så hände inte idag då jag var tvungen att återvända hem igen. En sak är dock säker, det finns öringar i ubåtsformat som simmar runt nära vår kust. Nästa gång ger jag fan i att skarva tafsen utan byter hela!!! Nästa gång det blir ganska snart det..... Och då får du passa dig farfar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar