måndag 9 mars 2009

Kort och intensivt!




Idag var det tänkt att jag skulle prova ett ställe som jag inte besökt på flera år. Detta ställe är viken norr om kallbadhuset vid Sibbarp i Malmö, en vik med mycket fina förhållanden i form av blåstång och sten. Tyvärr fick jag avbryta fisket ganska omgående då jag fick ett viktigt telefonsamtal och jag var tvungen att köra hem. En timme senare var jag tillbaka i bilen igen och rattade ekipaget mot Lomma för ett nytt försök. Vinden låg perfekt från sydväst och vattnet hade en härlig sandfärgad grönskimrande ton. Under de första tio minuterna hade jag fisk som högg eller följde efter i så gott som varje kast. Detta avtog som det brukar ganska tvärt och avslutades med att en praktraga på 80 cm följde med in till spötoppen och visade en leopardgul sida till farväl. Jag hade begränsat med tid och fiskade drygt en timme till utan resultat. Dock tändes hoppet i takt med att lärkan drillade i skyn och gav löfte om kommande stunder i vårsol och värme. Ses snart igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar