onsdag 11 mars 2009

Lågvatten och småblåsigt!


Så fort jag anlände till viken i sibbarp såg jag att vattnet var mycket lägre än för två dagar sen. Konstigt med tanke på att det blåst pålandsvind sedan dess. Nåväl på med en flytlina som jag vet klarar att kasta skapligt i blåsiga förhållanden och en orange räkvariant i tafsändan. Att gå och kasta prick bland blåstång, stenar och sandfläckar är något av det mest spännande man kan tänka sig. Det dröjde inte länge förrän en virvel visade sig strax bakom flugan på halvmeterdjupt vatten. Dock blev jag genomskådad av denna fisk!! Ett tiotal kast senare ny virvel och denna gång en försiktig stramning i linan följt av mothugg och skönt gung i flugspöet. En blank men mager öring i tvåkilosklassen fick efter en loj kamp simma tillbaka för att lägga på sig lite hull. Jag fiskade ca en timme till och hade kontakt med fisk vid flera tillfällen. Dock var de mycket försiktiga men bjöd ändå på ökad puls och en mycket trevlig onsdag eftermiddag. Vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar