onsdag 28 april 2010

Lite av varje!!




Några blänkare blev det inte i lördags men väl 7 ragor i olika färg och form. Jonas fick en ganska fin som är förevigad i inlägget tidigare. Att nämna är givetvis fördelningen på fiskarna: Jonas 4 st (alla återbördade till friheten) och bud på några till, bland annat en hoppig förmodad blank som valde att kliva av. Martin: 3 st klockrent drillade och återutsatta av den fagra bjärredsonen. Henrik: Blev inga kvar till honom. Jag själv: Skam den som ger sig!!! Mer om detta är väl inte mycket lönt att dryfta. Vi lyfter på hatten för ungdomarna i sällskapet. Tack Henrik för det alltgenom trevliga logistiska genomförandet och historieförtäljandet. Dagen hade trots detta ganska kraftig smolk i bägaren i form av folk som fiskade i fredningsområdena. Vi fiskade i närheten av två fredningsområden och såg folk som fiskade i båda. Detta var trots allt tydligt utmärkta områden på sydkusten som är kända för var man med självaktning. Okunskap eller likgiltighet? Jag väljer att lägga min röst på det första alternativet då jag fortfarande tror på mänskligheten. Om ni är osäkra så titta på länken under fredningsområden till höger i bloggen. Annars skriv en fråga i kommentarsfältet så svarar jag mer än gärna.

Igår morse blev jag uppringd av en mycket lycklig Henrik. Han hade haft ett riktigt "öringgille" kvällen innan och hade tappat räkningen i återutsatt fisk. Dock fick han med sig en blänkare hem. Så greppa era grejer och ge er ut tidiga morgnar eller kvällar. Öringen är på gång på riktigt ses snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar