fredag 16 april 2010

Smått och gott!

Fick sms från Jonas idag som löd ungefär så här:
Vackert väder i Blekinge, vitsippor, fågelsång och en nyvaken raga på 75-80 cm. Han fiskade i Bräkneån vilket är hans hemmavatten och det förvånar mig inte om han lyckas lirka upp en blänkare eller två i helgen. Henrik hade varit nere på sydkusten idag, fisk i rörelse men svåra att få tiil hugg. Jag gillar Henriks teori om att öringens ämnesomsättning inte riktigt kommit igång. Tror det ligger mycket i det eftersom jag inte fångat en enda öring i år. Kan ju inte vara jag som gör fel väl....? Jag har idag anmält oss glada gossar till Blänkaren 2010. Ska bli mycket trevligt och spännande att få se om man kan lyckas lura nån fisk med rätt kriterier(läs någon fisk över huvud taget). Få se om man kan få till något fiske i helgen... Ses snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar