måndag 12 april 2010

Underbart är kort!

Efter barnkalas och andra bestyr så lyckades jag få en timme över framåt kvällningen. Efter ett snabbt agerande så stod jag ganska snart utvadad i viken i limhamn. Jag hade valt en lättare utrustning och i linändan dinglade en liten foammärla. Det var helt fantastiskt att gå och finlira efter allt tokkastande med tyngre grejer och skjutlina. Ganska omgående såg jag en rörelse under ytan på bekvämt kastavstånd. En kraftig plog dök upp bakom flugan och följde efter hela vägen in. Precis när flugan är redo att lyftas för ett nytt kast så ser jag hur öringen lugnt och bestämt tar flugan och vänder. Mothugg!!? Knuten glider upp och årets första går om intet ganska snöpligt. Jag fiskade en timme ca tills solen gått ner och kände mig mycket nöjd trots fadäsen med knuten. Ljummen luft, fågelsång och massor av söndagsflanörer bådar för att en härlig tid är i antågande. Jag fick rapport från Henrik att han landat och släppt en raga på 70 cm på sydkusten. Vid brofästet hade någon fångat en smällfet blänkare på 4 kilo och en "lax" på ett kilo. Jag tror att det börjar lossna nu. Tills nästa gång.......

Skickat från min Nokia-telefon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar